9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ


"Είναι χαρακτηριστικό ενός εξελιγμένου μυαλού, να φιλοξενεί μια σκέψη έστω και αν δεν την αποδέχεται" (Αριστοτέλης, 384 π.Χ. - 322 π.Χ.)._______________________" Γνώμην δύνανται να έχουν άπαντες. Γνώσιν δια να έχουν γνώμην έχουν;" (Πλάτων, 427 π.Χ. – 347 π.Χ.).___________________"I keep six honest serving-men (They taught me all I knew); Their names are What and Why and When And How and Where and Who. (Kipling R., 1865 - 1936)

Get Adobe Flash player

GTranslate

Επισκεψιμότητα

Χρήστες
1
Διαχείριση Άρθρων
77
Εμφανίσεις Άρθρων
22833

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 

    Η βιβλιοθήκη ως χώρος και θεσμός είναι πολύ σημαντικός για ένα σχολείο. Είναι ο χώρος που το παιδί μπορεί να αγαπήσει το βιβλίο και την ανάγνωση. Στόχος της λειτουργίας της είναι να αποτελέσει όχι μόνον έναν χώρο ανάγνωσης βιβλίων και υλοποίησης σχολικών εργασιών, αλλά ταυτόχρονα χώρο συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών της σχολικής μας κοινότητας.  Επιδιώκουμε να αναπτύξουμε τον ενθουσιασμό και την περιέργεια, να προωθήσουμε και να στηρίξουμε τη φιλαναγνωσία ,τη διδασκαλία,  τη μάθηση, τη δημιουργικότητα και τη συλλογικότητα .

Εξυπηρετώντας τους στόχους αυτούς  η ζωή της βιβλιοθήκης θα περιλαμβάνει τα παρακάτω:

Επαφή των παιδιών με τον κόσμο των  βιβλίων

 Αφήγηση παραμυθιών , θεατρικό παιχνίδι, μουσικοκινητική .

Μελέτη, έρευνα ή ελεύθερο διάβασμα

  Τόσο ομαδικά με την τάξη τους, σε ώρα μαθήματος, όσο και  ατομικά, σε ώρα διαλείμματος, τα παιδιά όλων των βαθμίδων μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες, να κάνουν εργασίες, να διαβάσουν κάτι που επιλέγουν οι ίδιοι.

Πληροφοριακή παιδεία

Πώς ψάχνω σε μια έντυπη και πώς σε μια online εγκυκλοπαίδεια; Τι είναι οι παραπομπές;

Οι μαθητές εξοικειώνονται με τα διάφορα είδη πηγών, μαθαίνουν να αναζητούν τις πληροφορίες, να τις αξιολογούν, να τις αξιοποιούν και να τις εντάσσουν δημιουργικά στις εργασίες τους.

Εργαστήρια δημιουργικής γραφής

Εξοικείωση των μαθητών με τον θαυμαστό κόσμο της συγγραφής μακριά από το αυστηρό μαθησιακό πλαίσιο.

Συναντήσεις με ανθρώπους των γραμμάτων

Συγγραφείς, εικονογράφους, ερευνητές κλπ. που παρουσιάζουν το έργο τους και συζητούν με τους μαθητές.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΡΙΔΗΛΟΥ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ 9ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

 Την άνοιξη του 2019 ξεκίνησε από το σχολείο μας η διαδικασία αναμόρφωσης της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης. Σε συνεργασία με το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, για την βιβλιοθηκονομική υποστήριξη, αυτού του εγχειρήματος, πραγματοποιήθηκε:

  • ο έλεγχος και η εκ νέου καταγραφή όλων των βιβλίων της βιβλιοθήκης μας,
  • η περιγραφική καταλογογράφησή τους στο πιο εξελιγμένο και διαδεδομένο σε διεθνές επίπεδο σύστημα καταλογογράφησης Koha1.
  • η ταξινόμηση και ταξιθέτησή τους, σύμφωνα με το Δεκαδικό Σύστημα Ταξινόμησης Dewey (DDC).

Το σύστημα περιγραφικής καταλογογράφησης αποτελεί μια εγκατάσταση του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων πληροφόρησης, Δι.Πα.Ε., που δίνει την δυνατότητα διασύνδεσης με ακόμη 26 βιβλιοθήκες της Κεντρικής Μακεδονίας:

  1. 10ο Δημοτικό Νεάπολης
  2. 15ο & 4ο Δημ. Καλαμαριάς
  3. 17ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
  4. 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς
  5. 1ο ΓΕΛ Σίνδου
  6. 1ο Δημ. Τριανδρίας
  7. 1ο ΕΠΑΛ Καλαμαρίας
  8. 3ο Δημοτικό Τριανδρίας
  9. 63 Δημοτικό Θεσσαλονίκης
  10. 94ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης
  11. 1ο Δημοτικό Ευκαρπίας
  12. Βιβλιοθήκη Ανατολικού- Δήμος Δέλτα
  13. Βιβλιοθήκη Ενώσεων Ομογενών εκ Κωνσταντινουπόλεως
  14. Βιβλιοθήκη Ορφανοτροφείου “Μέλισσα”
  15. Βιβλιοθήκη ΠΟΣΠ
  16. Βιβλιοθήκη Χαλάστρας- Δήμου Δέλτα
  17. Γενικό Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς
  18. Δημοτική Βιβλιοθήκη Θέρμης, Παράρτημα Τριλόφου
  19. Δημοτική Βιβλιοθήκη Πολυγύρου
  20. Δημοτική Βιβλιοθήκη Σίνδου
  21. Εταιρία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης
  22. Λύκειο Άργους Ορεστικού
  23. Λύκειο Ελληνίδων Θεσσαλονίκης
  24. Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
  25. Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
  26. Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Το DDC (Decimal Dewey Classification) είναι το πιο διαδεδομένο σύστημα ταξινόμησης. Χωρίζει το επιστητό της γνώσης σε δέκα βασικές κατηγορίες (Γενικά θέματα, Φιλοσοφία και Ψυχολογία, Θρησκεία, Κοινωνικές Επιστήμες, Γλώσσα, Φυσικές επιστήμες και Μαθηματικά, Τεχνολογία, Τέχνες και Διασκέδαση, Λογοτεχνία και Ρητορική, Ιστορία και Γεωγραφία).

Όλες αυτές τις ενέργειες υποστήριξης (θεωρητικής και πρακτικής) από το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και τις ενέργειες "εν γένει" οργάνωσης της ομαλής λειτουργίας της βιβλιοθήκης μας, εξασφάλισε για το σχολείο μας, συντόνισε και επέβλεψε προσωπικά και εκ του σύνεγγυς, η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού έργου του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ κ. Πηνελόπη Ξανθίδου (την ευχαριστούμε θερμά). Πολύτιμοι αρωγοί επίσης, σε όλη αυτή την επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία ήταν οι φοιτήτριες του Τμήματος Ελένη Φιλιππίδου και Στέλλα Χλωρού, οι οποίες ανέλαβαν έμπρακτα την βιβλιοθηκονομική στήριξη αυτής της διαδικασίας καθώς και την προετοιμασία - επιμόρφωση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης (τις ευχαριστούμε θερμά).

ΑΡΙΔΗΛΟΣ

Με την έννοια της Θαυμαστής, περιφανούς, ξακουστής, φανερής - ορατής από παντού ή από μακριά (Henry G. Liddell & Robert Scott, Μέγα Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας,Εκδόσεις Ιωάννης Σιδέρης, Τόμος Α΄)

 

Το λογότυπο (έμβλημα/σύμβολο) της Βιβλιοθήκης μας φιλοτέχνησε (τον ευχαριστούμε θερμά) ο κ. Σαλπιγκίδης Γεώργιος, Εκπαιδευτικός ΠΕ 08, Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών.

Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας λειτουργεί στον χώρο αυτό από το 2015, χρονιά κατά την οποία έγινε η μετεγκατάσταση της σχολικής μας μονάδας. Απαριθμεί περίπου 800 βιβλία ιστορικά, λογοτεχνικά, παραμύθια, εγκυκλοπαίδειες κ.τ. λ.

Τη σχολική χρονιά 2018 - 2019 το σχολείο μας εντάχθηκε στο Πανελλήνιο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε την βιβλιοθήκη σ΄ έναν χώρο, που θα επιτρέπει τη φυσική και διανοητική πρόσβαση των μαθητών στην πληροφόρηση. Με την επιχορήγηση που μας δόθηκε προβήκαμε στην αγορά διαδραστικού πίνακα, προτζέκτορα υπολογιστή, εκτυπωτή κι ενός cd player. Έχουμε παραγγείλει και παραλάβει ακόμη 150 βιβλία περίπου.

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς , καταμετρήθηκαν όλα τα βιβλία και καταχωρήθηκαν στο σύστημα my school. Εκδόθηκαν καρτέλες δανεισμού για το κάθε μέλος. Ενημερώθηκαν  μαθητές και εκπαιδευτικοί για τον τρόπο λειτουργίας της και για το ωράριο λειτουργίας. Η βιβλιοθήκη λειτουργούσε με την παρουσία της υπεύθυνης, σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.

Όλα τα μέλη είχαν δικαίωμα δανεισμού βιβλίων και ήταν υπεύθυνα για τα βιβλία που χρησιμοποιούσαν. Το μέλος που κατέστρεφε ή έχανε κάποιο βιβλίο ήταν υποχρεωμένο να το αντικαταστήσει. Δεν είχαν δικαίωμα άλλου δανεισμού, οι χρήστες που ήταν χρεωμένοι με ληξιπρόθεσμα βιβλία.

Ο μαθητικός πληθυσμός ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα που τους κάναμε και δανείστηκε αρκετά βιβλία.

Ο χώρος της βιβλιοθήκης έδωσε  σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα αναζήτησης βιβλίων για δανεισμό ή για ανάγνωση εντός του χώρου, την παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο και τη χρήση του χώρου για τη διενέργεια δράσεων που προάγουν τη μάθηση.

   Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης

   κ. Ζαχαρώ Δεληγιαννάκη

6η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 27 Σεπτεμβρίου 2019 

«ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΑΘΛΗΣΗ - ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ» ήταν το σύνθημα της 6ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2019 που τιμήθηκε σε όλα τα σχολεία της χώρας. Οι βασικοί στόχοι της ημέρας του σχολικού αθλητισμού ήταν δυο: α)  Να ενισχυθεί ο υγιεινός τρόπος ζωής, εν γένει, η άσκηση, η σωστή διατροφή και β) Να τονισθούν οι αξίες που ενσαρκώνει ο αθλητισμός: ευγενής άμιλλα, υγιής ανταγωνισμός, η προσπάθεια του να γίνεσαι κάθε μέρα ο ίδιος καλύτερος, να ξεπερνάς τον ίδιο σου τον εαυτό. 

 

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ 

Ομαδικά αθλήματα, καλαθοσφαίριση, ποδόσφαιρο, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση (με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).

Copyright © 2019 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ  Rights Reserved.