ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΡΙΔΗΛΟΥ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ 9ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

 Την άνοιξη του 2019 ξεκίνησε από το σχολείο μας η διαδικασία αναμόρφωσης της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης. Σε συνεργασία με το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, για την βιβλιοθηκονομική υποστήριξη, αυτού του εγχειρήματος, πραγματοποιήθηκε:

  • ο έλεγχος και η εκ νέου καταγραφή όλων των βιβλίων της βιβλιοθήκης μας,
  • η περιγραφική καταλογογράφησή τους στο πιο εξελιγμένο και διαδεδομένο σε διεθνές επίπεδο σύστημα καταλογογράφησης Koha1.
  • η ταξινόμηση και ταξιθέτησή τους, σύμφωνα με το Δεκαδικό Σύστημα Ταξινόμησης Dewey (DDC).

Το σύστημα περιγραφικής καταλογογράφησης αποτελεί μια εγκατάσταση του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων πληροφόρησης, Δι.Πα.Ε., που δίνει την δυνατότητα διασύνδεσης με ακόμη 26 βιβλιοθήκες της Κεντρικής Μακεδονίας:

  1. 10ο Δημοτικό Νεάπολης
  2. 15ο & 4ο Δημ. Καλαμαριάς
  3. 17ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
  4. 1ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς
  5. 1ο ΓΕΛ Σίνδου
  6. 1ο Δημ. Τριανδρίας
  7. 1ο ΕΠΑΛ Καλαμαρίας
  8. 3ο Δημοτικό Τριανδρίας
  9. 63 Δημοτικό Θεσσαλονίκης
  10. 94ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης
  11. 1ο Δημοτικό Ευκαρπίας
  12. Βιβλιοθήκη Ανατολικού- Δήμος Δέλτα
  13. Βιβλιοθήκη Ενώσεων Ομογενών εκ Κωνσταντινουπόλεως
  14. Βιβλιοθήκη Ορφανοτροφείου “Μέλισσα”
  15. Βιβλιοθήκη ΠΟΣΠ
  16. Βιβλιοθήκη Χαλάστρας- Δήμου Δέλτα
  17. Γενικό Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς
  18. Δημοτική Βιβλιοθήκη Θέρμης, Παράρτημα Τριλόφου
  19. Δημοτική Βιβλιοθήκη Πολυγύρου
  20. Δημοτική Βιβλιοθήκη Σίνδου
  21. Εταιρία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης
  22. Λύκειο Άργους Ορεστικού
  23. Λύκειο Ελληνίδων Θεσσαλονίκης
  24. Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
  25. Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
  26. Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Το DDC (Decimal Dewey Classification) είναι το πιο διαδεδομένο σύστημα ταξινόμησης. Χωρίζει το επιστητό της γνώσης σε δέκα βασικές κατηγορίες (Γενικά θέματα, Φιλοσοφία και Ψυχολογία, Θρησκεία, Κοινωνικές Επιστήμες, Γλώσσα, Φυσικές επιστήμες και Μαθηματικά, Τεχνολογία, Τέχνες και Διασκέδαση, Λογοτεχνία και Ρητορική, Ιστορία και Γεωγραφία).

Όλες αυτές τις ενέργειες υποστήριξης (θεωρητικής και πρακτικής) από το Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και τις ενέργειες "εν γένει" οργάνωσης της ομαλής λειτουργίας της βιβλιοθήκης μας, εξασφάλισε για το σχολείο μας, συντόνισε και επέβλεψε προσωπικά και εκ του σύνεγγυς, η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού έργου του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ κ. Πηνελόπη Ξανθίδου (την ευχαριστούμε θερμά). Πολύτιμοι αρωγοί επίσης, σε όλη αυτή την επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία ήταν οι φοιτήτριες του Τμήματος Ελένη Φιλιππίδου και Στέλλα Χλωρού, οι οποίες ανέλαβαν έμπρακτα την βιβλιοθηκονομική στήριξη αυτής της διαδικασίας καθώς και την προετοιμασία - επιμόρφωση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης (τις ευχαριστούμε θερμά).